Z6_GAC8H902KO7JD0AIKGODV22080
Z7_GAC8H902KO7JD0AIKGODV22081
Z7_GAC8H902KO7JD0AIKGODV220O1

Privacy aan de balie

May 26, 2020

Privacy aan de balie is van groot belang voor goede zorgverlening. De patiënt en zorgverlener moeten namelijk in alle vertrouwelijkheid met elkaar kunnen spreken.

Landelijke apothekersorganisatie KNMP heeft een brochure gemaakt: ‘Goede voorbeelden en tips op gebied van privacy aan de balie’. We willen jullie deze praktische tips niet onthouden. Klik hier voor de brochure.

Hieronder vind je enkele tips uit de brochure:
-    Spreekkamer zichtbaar en uitnodigend (laagdrempelig) voor patiënten. Bijvoorbeeld direct bij ingang of bereikbaar via wachtruimte
-    Indien mogelijk een brede balie, waardoor men bij meerdere patiënten toch ver uit elkaar kan staan
-    Patiënten, zo mogelijk, niet naast elkaar helpen aan de balie
-    Wachtruimte is zo ver mogelijk weg van de balie
-    Achter de balie  staan alleen de mensen die geholpen worden. Wachtende patiënten naar de wachtruimte sturen. Dit kan bij binnenkomst (bij nummertje trekken), door een bordje op de balie of actief door een medewerker.
-    Privacystreep voor balie of matten voor balie waarop staat: “in verband met privacy hier graag wachten”


Nog een bonustip: bekijk het filmpje gemaakt door de Posten over AVG.
Bekijk het filmpje

 

Z7_GAC8H902K0GN80AQUKBBUO30H1

Nieuwsbrief

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief.

Z7_GAC8H902KO1OF0AAS0AC4010O5