#Privacymaart: zo lek als een mandje?
We zijn alweer over de helft van de campagne. We zijn daarom benieuwd of jij al een tip hebt toegepast? Of herken je je juist ergens in?
Deze week staat in het thema van datalekken. Gelukkig is de zorg zeker niet zo lek als een mandje, maar toch komen datalekken helaas geregeld voor. We spraken hierover Wim Jellema van Dimence. Zij spelen hier op in door enkele keren per jaar medewerkers een phishing mailtje te sturen over actuele onderwerpen. Het is uiteraard wel belangrijk om uitleg te geven, aldus Wim. Als je verkeerd klikt, kom je op een landingspagina met uitleg terecht.
“We spreken mensen face tot face en presentaties geven werkt goed om de bewustwording van privacy te vergroten. Tegenwoordig doen we dit online via teams.” Hij sluit af met een wijze les: “Mijn regel is altijd: als je iets doet wat je niet kan uitleggen, moet je het niet doen”. Die gaan wij eens uitproberen de komende tijd! Doe je met ons mee?