#Privacymaart: het einde van de campagne
Nu de maand maart bijna voorbij is, komen we ook aan het einde van de campagne Privacymaart. Een maand waarin we de kracht van samenwerken hebben kunnen laten zien doordat alle ambassadeurs hun ervaringen en beste tips & tricks met ons deelden. Wat voor een ene organisatie als heel gebruikelijk kan zijn, bleek voor andere organisaties juist weer een nieuwe invalshoek. Hoe fijn is het om van elkaar te kunnen leren! En aan deze samenwerking komt natuurlijk gelukkig geen einde! Omdat iedereen zo enthousiast was, hebben we meer informatie opgehaald dan we in 1 maand konden vertellen. Daarom gaan we door met onze tweewekelijkse privacypost waarmee we je natuurlijk het hele jaar op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen op het gebied van privacy en informatieveiligheid! Hou daarom onze kanalen goed in de gaten.
PS Kon jij gemakkelijk het juiste antwoord op de poll geven? Antwoord C was juist.
De hackers versturen op goed geluk miljoenen mails namens PostNL, Bol.com, DHL etc. Ze hopen dat de mensen die net iets besteld hebben, erin trappen. Zowel thuis als op het werk kan je computer of laptop ‘gegijzeld’ worden. Op het werk is de schade vele malen groter. Door 1 verkeerde klik, ligt soms het hele computernetwerk plat en kan niemand meer werken. Bij phishingmails zie je dat er een heel andere site verschijnt als je met je cursor boven de link zweeft, zonder erop te klikken. Sommige phishingmails bevatten een bijlage. Aan een bijlage is lastig te zien of het kwaadaardig is, maar je kunt het wel vermoeden. Bijlagen met .exe of .zip extensies zijn vaak kwaadaardig.