#Privacymaart 2024 gaat van start!
Yes! We trappen #Privacymaart af! Onze jaarlijkse campagne waarin we op een positieve en ludieke wijze privacy en informatieveiligheid onder de aandacht brengen bij zorg- en welzijnsprofessionals.
“Veilig delen, slim bewaren” staat dit jaar centraal. We richten ons op het actief en zorgvuldig beheren van gevoelige informatie in onze digitale omgeving. Dit houdt in dat we nadruk leggen op het veilig delen van inloggegevens en vertrouwelijke informatie, maar ook op het kritisch beoordelen van de noodzaak om informatie te bewaren. We dagen iedereen uit om slimme routines te ontwikkelen die voorkomen dat we bijvoorbeeld een e-mail naar een verkeerde ontvanger sturen of onnodig informatie opslaan, ter bescherming van onze privacy en veiligheid.
In de campagne bieden we praktische tips, inspirerende voorbeelden en verhalen van professionals om ‘Veilig delen, slim bewaren’ praktisch toe te passen. We tonen het belang van persoonlijke verantwoordelijkheid, technologische ondersteuning en teamwork voor het beschermen van gevoelige informatie. Houd daarom onze kanalen de komende maand goed in de gaten! En natuurlijk willen we de campagne starten met een woord van dank aan onze ambassadeurs die elk jaar weer met onverminderde inzet betrokken zijn bij zowel deze campagne als de kennisgroep. Dank aan alle leden van de kennisgroep privacy & veiligheid!