#Privacypost: 3 tips voor het autorisatieproces

Het toekennen van rechten en autorisaties vraagt veel afstemming tussen verschillende afdelingen. Een foutje is dan al snel gemaakt. Wil jij dat in jouw organisatie voorkomen? Dat kan. Met een goed georganiseerd autorisatieproces.

Onze 3 tips:

  1. Zorg ervoor dat nieuwe medewerkers worden aangemeld via het systeem voor personeelsgegevens dat is gekoppeld aan het systeem voor toegangsbeheer.
  2. Zorg ook dat toegangsrechten automatisch meeveranderen als een medewerker van functie verandert.
  3. Zorg ervoor dat alle activiteiten voor toegang worden vastgelegd, oftewel gelogd. Dat maakt het makkelijker om historie en eventuele fouten in autorisaties op te sporen en te herstellen.  

Volgende week vervolgen we ons #privacyprogramma over het thema autorisaties. We laten dan een zorgorganisatie aan het woord. Ze vertellen vanuit de praktijk hoe ze het autorisatieproces slim hebben ingeregeld.